Difference between revisions of "Usb упражнение"
(25 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
− | Теория [[USB]] | + | ==Теория [[USB]]== |
− | Задачи за изпълнение | + | ==Цел== |
+ | Диагностика на usb устройства в Linux с инструментите | ||
+ | *lsusb | ||
+ | *udevadm | ||
+ | *dmesg | ||
+ | *wireshark | ||
+ | |||
+ | Създаване на правила, които се изпълняват при инициализация на usb устройства | ||
+ | |||
+ | Прихващане на събития при инициализация в Windows с С# | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ==Задачи за изпълнение== | ||
Задачите се изпълняват на виртулна машина предварително подготвена от ръководителя на приложението. | Задачите се изпълняват на виртулна машина предварително подготвена от ръководителя на приложението. | ||
Line 20: | Line 32: | ||
lsusb -s Bus#:Device# -v|less | lsusb -s Bus#:Device# -v|less | ||
+ | 3. Да се проследят промените с командата '''''dmesg''''' | ||
+ | |||
+ | 4. Да се наблюдават събитията при включване на usb устройство с '''udevadm''' | ||
+ | udevadm monitor | ||
+ | |||
+ | 5. Да се разгледат параметрите на устройството | ||
+ | |||
+ | udevadm info --attribute-walk --path=... | ||
+ | udevadm info --attribute-walk --name=/dev/input/mouse1 | ||
− | + | 6. Да се конфигурира събитие при включване на usb устройство. | |
+ | |||
+ | 7. С wireshark да се проследи предаване на данни на usb устройството. | ||
*активира се '''usbmon''' | *активира се '''usbmon''' | ||
modprobe usbmon | modprobe usbmon | ||
Line 27: | Line 50: | ||
wireshark | wireshark | ||
− | |||
− | + | ==Изпълнение на скрипт при инициализация на usb устройство== | |
+ | |||
+ | Задаване на правила при инициализация на USB устройство | ||
+ | |||
+ | *Може да използваме атрибутите на хардуерното устройство, за да го идентифицираме пред операционната система, с което ще могат да се зададат специални правила при неговата инициализация. Примерно с мишката, може да вземем наименованието и физическото място, където е включена мишката. Примерно: | ||
+ | |||
+ | $udevadm info --attribute-walk --name=/dev/input/mouse1 | ||
+ | |||
+ | ... | ||
+ | ATTRS{name}=="Logitech USB Optical Mouse" | ||
+ | ATTRS{phys}=="usb-0000:00:1d.0-2/input0" | ||
+ | ... | ||
+ | |||
+ | *Дадените стойности зависят от модела на мишката и USB порта на включване. Правилото се описва с файл в директория | ||
+ | /etc/udev/rules.d | ||
+ | със следния формат на името xx-ime.rules, където: | ||
+ | *xx – приоритет на изпълнение, първо ще се изпълнят правилата с по-малка стойност; | ||
+ | *ime – произволно име; | ||
+ | *.rules – задължително разширение. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | *Може да стартираме изпълнение на скрипт към правилото на устройството. Към правилото на устройството ще добавим ''RUN+="/root/program"''. Правилото за изпълнение на скрипта ''program'' при включване на мишка, би изглеждало така: | ||
+ | SUBSYSTEMS=="input", ATTRS{name}=="Logitech USB Optical Mouse",RUN+="/root/program" | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Трябва да се създаде и скрипта за изпълнение в съответна директория. Създава се текстов файл | ||
+ | nano /root/program | ||
+ | със следното съдържание: | ||
+ | #!/bin/bash | ||
+ | eject | ||
+ | eject -t | ||
+ | и се променят правата му, за да бъде изпълним | ||
+ | chmod +x /root/program | ||
+ | |||
+ | == Събитие при хардуерни промени в C# == | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === Дефиниране кодовете на събития === | ||
+ | *'''[https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa363480%28v=vs.85%29.aspx WM_DEVICECHANGE]''' - известява за хардуерни промени | ||
+ | |||
+ | const int WM_DEVICECHANGE = 0x0219; | ||
+ | const int DBT_DEVICEARRIVAL = 0x8000; // Открито ново устрой | ||
+ | const int DBT_DEVICEREMOVECOMPLETE = 0x8004; //Премахнато устройство | ||
+ | const int DBT_DEVNODES_CHANGED = 0x0007; // Промяна в състоянието на устройството | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === права за достъп === | ||
+ | |||
+ | using System.Security.Permissions; | ||
+ | |||
+ | [SecurityPermission(SecurityAction.LinkDemand, Flags = SecurityPermissionFlag.UnmanagedCode)] | ||
+ | protected override void [[WndProc]]([[ref]] Message m) | ||
+ | { | ||
+ | if (m.Msg == WM_DEVICECHANGE | ||
+ | // && m.WParam.ToInt32() != DBT_DEVNODES_CHANGED | ||
+ | && m.WParam.ToInt32() == DBT_DEVICEARRIVAL) | ||
+ | { | ||
+ | MessageBox.Show("xxx"); | ||
+ | } | ||
+ | base.WndProc(ref m); | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | === системен звук=== | ||
+ | |||
+ | for (int i = 0; i < 5; i++) | ||
+ | { | ||
+ | System.Threading.Thread.Sleep(1000); | ||
+ | System.Media.SystemSounds.Beep.Play(); | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | === изпълнение на системна команда === | ||
+ | |||
+ | var psi = new System.Diagnostics.ProcessStartInfo("shutdown", "/s /f /t 0"); | ||
+ | psi.CreateNoWindow = true; | ||
+ | psi.UseShellExecute = false; | ||
+ | System.Diagnostics.Process.Start(psi); | ||
+ | |||
+ | === скриване прозореца на приложението=== | ||
+ | public Form1() | ||
+ | { | ||
+ | InitializeComponent(); | ||
+ | this.WindowState = FormWindowState.Minimized; | ||
+ | this.ShowInTaskbar = false; | ||
+ | } | ||
− | + | === Добавяне на приложението в startUp=== | |
− | + | %UserProfile%\Start Menu\Startup | |
− | |||
− | + | http://www.codeproject.com/Articles/60579/A-USB-Library-to-Detect-USB-Devices |
Latest revision as of 09:04, 10 February 2016
Contents
Теория USB
Цел
Диагностика на usb устройства в Linux с инструментите
- lsusb
- udevadm
- dmesg
- wireshark
Създаване на правила, които се изпълняват при инициализация на usb устройства
Прихващане на събития при инициализация в Windows с С#
Задачи за изпълнение
Задачите се изпълняват на виртулна машина предварително подготвена от ръководителя на приложението.
0. Включване на usb устройство към виртуалната машина.
1. Да се проверят наличните usb устройства:
- Иползвайте инструмента lsusb
2. Да се разгледат параметрите на различни USB устройства като се определят
- текущ адрес на устройството
- брой на конфигурациите
- заявена мощност
- брой на интерфейсите
- типа на устройство (class)
- конфигурирани канали
- тип предаване на данни
lsusb -s Bus#:Device# -v|less
3. Да се проследят промените с командата dmesg
4. Да се наблюдават събитията при включване на usb устройство с udevadm
udevadm monitor
5. Да се разгледат параметрите на устройството
udevadm info --attribute-walk --path=... udevadm info --attribute-walk --name=/dev/input/mouse1
6. Да се конфигурира събитие при включване на usb устройство.
7. С wireshark да се проследи предаване на данни на usb устройството.
- активира се usbmon
modprobe usbmon
- стартира се wireshark
wireshark
Изпълнение на скрипт при инициализация на usb устройство
Задаване на правила при инициализация на USB устройство
- Може да използваме атрибутите на хардуерното устройство, за да го идентифицираме пред операционната система, с което ще могат да се зададат специални правила при неговата инициализация. Примерно с мишката, може да вземем наименованието и физическото място, където е включена мишката. Примерно:
$udevadm info --attribute-walk --name=/dev/input/mouse1
... ATTRS{name}=="Logitech USB Optical Mouse" ATTRS{phys}=="usb-0000:00:1d.0-2/input0" ...
- Дадените стойности зависят от модела на мишката и USB порта на включване. Правилото се описва с файл в директория
/etc/udev/rules.d
със следния формат на името xx-ime.rules, където:
- xx – приоритет на изпълнение, първо ще се изпълнят правилата с по-малка стойност;
- ime – произволно име;
- .rules – задължително разширение.
- Може да стартираме изпълнение на скрипт към правилото на устройството. Към правилото на устройството ще добавим RUN+="/root/program". Правилото за изпълнение на скрипта program при включване на мишка, би изглеждало така:
SUBSYSTEMS=="input", ATTRS{name}=="Logitech USB Optical Mouse",RUN+="/root/program"
Трябва да се създаде и скрипта за изпълнение в съответна директория. Създава се текстов файл
nano /root/program
със следното съдържание:
#!/bin/bash eject eject -t
и се променят правата му, за да бъде изпълним
chmod +x /root/program
Събитие при хардуерни промени в C#
Дефиниране кодовете на събития
- WM_DEVICECHANGE - известява за хардуерни промени
const int WM_DEVICECHANGE = 0x0219; const int DBT_DEVICEARRIVAL = 0x8000; // Открито ново устрой const int DBT_DEVICEREMOVECOMPLETE = 0x8004; //Премахнато устройство const int DBT_DEVNODES_CHANGED = 0x0007; // Промяна в състоянието на устройството
права за достъп
using System.Security.Permissions; [SecurityPermission(SecurityAction.LinkDemand, Flags = SecurityPermissionFlag.UnmanagedCode)] protected override void WndProc(ref Message m) { if (m.Msg == WM_DEVICECHANGE // && m.WParam.ToInt32() != DBT_DEVNODES_CHANGED && m.WParam.ToInt32() == DBT_DEVICEARRIVAL) { MessageBox.Show("xxx"); } base.WndProc(ref m); }
системен звук
for (int i = 0; i < 5; i++) { System.Threading.Thread.Sleep(1000); System.Media.SystemSounds.Beep.Play(); }
изпълнение на системна команда
var psi = new System.Diagnostics.ProcessStartInfo("shutdown", "/s /f /t 0"); psi.CreateNoWindow = true; psi.UseShellExecute = false; System.Diagnostics.Process.Start(psi);
скриване прозореца на приложението
public Form1() { InitializeComponent(); this.WindowState = FormWindowState.Minimized; this.ShowInTaskbar = false; }
Добавяне на приложението в startUp
%UserProfile%\Start Menu\Startup
http://www.codeproject.com/Articles/60579/A-USB-Library-to-Detect-USB-Devices