Difference between revisions of "Управление на релета с Arduino платформа."
Line 152: | Line 152: | ||
==Графичен Интерфейс== | ==Графичен Интерфейс== | ||
Допълнително към настоящата реализация е разработен графичен интерфейс за управление. За разработката се ползва MS Visual Studio C#. | Допълнително към настоящата реализация е разработен графичен интерфейс за управление. За разработката се ползва MS Visual Studio C#. | ||
− | [[Image:csharp.png]] | + | [[Image:csharp.png|none]] |
+ | |||
==Връзки== | ==Връзки== | ||
#Официален сайт на Arduino, http://www.arduino.cc/ , дата на използване: Септември.2012г. | #Официален сайт на Arduino, http://www.arduino.cc/ , дата на използване: Септември.2012г. |
Revision as of 08:06, 30 October 2012
Contents
Цел на проекта
Запознаване с възможностите на [hhtp://www.arduino.cc/ Arduino] платформа.
Формализация на задачата
Управление на група релета през сериен порт (емулиран от Ардуино USB контролера).
За целта ще бъде разработен алгоритъм следящ постъпващите данни на серийния порт на ардуино платформата. При съответна дума ще бъде променяно състоянието на релетата.
Разработване на програмата
Алгоритъм
Алгоритъмът на работа на програмата е реализиран на базата на 0 и 255. Когато даден пин бъде зареден със стойност 255 той се изключва, а при стойност 0 пина се включва. Arduino платформата следи състояние на серийния порт, при пристигане на стойност се, тя се сравнява заложени стойности и се изпълнява даденото действие.
Arduino Source code
/* Автор: Момчил Мандраджиев
* Заглавие: Управление на релета с Arduino
*/
int message = 0;
// Инициализацията даден пин да отговаря
// на дадено име от нас за по лесно използване в програмата.
// Всеки пин може да заема стойности от 0 до 255.
int relay_1 = 2;
int relay_2 = 3;
int relay_3 = 4;
int relay_4 = 5;
int relay_5 = 6;
int relay_6 = 7;
int relay_7 = 8;
int relay_8 = 9;
//Състояние на порта
int a = 0;
int b = 0;
int c = 0;
int d = 0;
int e = 0;
int f = 0;
int g = 0;
int h = 0;
//Инициализация
void setup()
{
Serial.begin(9600);
pinMode(relay_1, OUTPUT);
pinMode(relay_2, OUTPUT);
pinMode(relay_3, OUTPUT);
pinMode(relay_4, OUTPUT);
pinMode(relay_5, OUTPUT);
pinMode(relay_6, OUTPUT);
pinMode(relay_7, OUTPUT);
pinMode(relay_8, OUTPUT);
analogWrite(relay_1, 255);
analogWrite(relay_2, 255);
analogWrite(relay_3, 255);
analogWrite(relay_4, 255);
analogWrite(relay_5, 255);
analogWrite(relay_6, 255);
analogWrite(relay_7, 255);
analogWrite(relay_8, 255);
}
//Основен цикъл
void loop()
{
if (Serial.available() > 0)
{
message = Serial.read();
switch (message)
{
case 'a': analogWrite(relay_1, 255);
a = 0;
break;
case 'A': analogWrite(relay_1, 0);
a = 1;
break;
case 'R': if (a == 0)Serial.println("0");
if (a == 1)Serial.println("1");
break;
case 'b': analogWrite(relay_2, 255);
b = 0;
break;
case 'B': analogWrite(relay_2, 0);
b = 1;
break;
case 'S': if (b == 0)Serial.println("0");
if (b == 1)Serial.println("1");
break;
case 'c': analogWrite(relay_3, 255);
c = 0;
break;
case 'C': analogWrite(relay_3, 0);
c = 1;
break;
case 'T': if (c == 0)Serial.println("0");
if (c == 1)Serial.println("1");
break;
case 'd': analogWrite(relay_4, 255);
d = 0;
break;
case 'D': analogWrite(relay_4, 0);
d = 1;
break;
case 'U': if (d == 0)Serial.println("0");
if (d == 1)Serial.println("1");
break;
case 'e': analogWrite(relay_5, 255);
e = 0;
break;
case 'E': analogWrite(relay_5, 0);
e = 1;
break;
case 'V': if (e == 0)Serial.println("0");
if (e == 1)Serial.println("1");
break;
case 'f': analogWrite(relay_5, 255);
f = 0;
break;
case 'F': analogWrite(relay_5, 0);
f = 1;
break;
case 'X': if (d == 0)Serial.println("0");
if (d == 1)Serial.println("1");
break;
case 'g': analogWrite(relay_7, 255);
g = 0;
break;
case 'G': analogWrite(relay_7, 0);
g = 1;
break;
case 'Y': if (g == 0)Serial.println("0");
if (g == 1)Serial.println("1");
break;
case 'h': analogWrite(relay_8, 255);
h = 0;
break;
case 'H': analogWrite(relay_8, 0);
h = 1;
break;
case 'Z': if (h == 0)Serial.println("0");
if (h == 1)Serial.println("1");
break;
}
}
}
Графичен Интерфейс
Допълнително към настоящата реализация е разработен графичен интерфейс за управление. За разработката се ползва MS Visual Studio C#.
Връзки
- Официален сайт на Arduino, http://www.arduino.cc/ , дата на използване: Септември.2012г.
- Български форум на Arduino, http://www.arduino.cc/playground/Bulgarian/Nachalo , дата на използване:
Септември.2012г.
- Официален сайт на ATMEL ATMEGA328, http://www.atmel.com/devices/atmega328.aspx , дата на използване:
Септември.2012г.
- Официален сайт на Microsoft Visual Studio 2010 – C#, http://msdn.microsoft.com/en-us/vstudio/hh341490.aspx , дата на използване:
Септември.2012г.